Hračky, které děti neomrzí? Ty, které zároveň rozvíjejí

Hračky, které děti neomrzí? Ty, které zároveň rozvíjejí

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Vybírat hry a hračky pro děti, to je zapeklitý úkol. Děti mají kouzelnou schopnost rychle se pro něco nadchnout, a stejně tak rychle se dovedou nedlouho poté zapálit s nadšením pro něco jiného. Vybrat tedy takovu hru či hračku, která brzy nezevšední, se jeví téměř jako nemožné. O to větší výzva je to pro mateřské školy, kam děti přicházejí den co den a tráví tam většinu svého času. Jaké hračky vybírat, aby z nich byly děti nadšené ještě dlouho poté, co si s nimi zahrají poprvé?

Odpověď je jednoduchá – kreativní hračky. „Děti kreativní hračky milují, a to přestože se možná na dětských seznamech přání příliš nevyskytují. I když si většinou přejí hlavně nejnovější panenku Barbie nebo tašku do školy s pohádkovými motivy, vždy když dostanou stavebnici nebo sadu na tvoření, jsou rády a vydrží si s nimi hrát nekonečně dlouho. Proto by stavebnice a další kreativní a modulární sady měly mít své pevné místo nejen v dětském pokojíčku, ale i v rámci vybavení mateřských škol,“ říká Martin Kraus ze společnosti MAKRA Didakta, která je distributorem a dodavatelem ryze českého vybavení do mateřských a základních škol, od nábytku přes drobné vybavení až po hračky.

Výhodou kreativních hraček je, že kromě tvořivé zábavy dětem pomáhají rozvíjet jemnou motoriku, procvičují zručnost a koordinaci pohybů, nutí je zapojovat fantazii a vymýšlet nové a nové věci.

Dětský rozvoj v předškolním věku

V předškolním věku se také vytváří schopnost a zároveň potřeba kolektivních her s vrstevníky, i když formování dětských skupinek může být nejprve nahodilé. Má jednu důležitou roli – kontaktem s kamarády se dítě učí prosazovat v kolektivu, vstupuje do dialogů, učí se týmové spolupráci a zároveň ventiluje stres, napětí a potenciální konflikty. Během kolektivních her se trénuje verbální a neverbální komunikace i s jejími podpůrnými prostředky.

„Samostatnou kategorii představující určitý typ hry jsou hry konstruktivní, činorodé. Při nich dítě využívá maximum své mentální kapacity a pracuje na jejím rozšiřování. Řadí se sem kreslení a malování, stavebnice, modelování a různé výtvory z plastelíny, kostek a dalších stavebních jednotek,“ vysvětluje Martin Kraus z MAKRA DIDAKTA, české společnosti, která je distributorem všeho potřebného pro mateřské školy, od nábytku přes drobné vybavení až právě po hračky.

Na e-shopu společnosti MAKRA DIDAKTA najdete širokou nabídku produktů z kategorie Stavebnice, například konstrukční stavebnice a množství dílků, kartonové cihličky, geometrické 3D útvary nebo třeba dopravní značky. Kartonové cihličky jsou ideální pro stavby v životní velikosti. Mohou si z nich vyrobit domeček, věž nebo třeba zeď. Dále cihličky můžete využít jako nábytek, protože se na nich dá pohodlně ležet či sedět. Poslouží také ke stavbě lávky, na které si děti vyzkouší koordinaci a balanc.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?