Je váš e-shop připravený na sváteční nápor? Zjednodušte si přípravy

Je váš e-shop připravený na sváteční nápor? Zjednodušte si přípravy

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

První adventní neděli máme ještě před sebou, avšak pro online prodejce už Vánoce vypukly naplno. Vánoce, hlavní maloobchodní svátek roku, jsou nejziskovějším obdobím v roce, proto mnozí provozovatelé e-shopů zahájili přípravy už s raným začátkem podzimu. Na základní opatření a kroky ale není zdaleka pozdě. Inspirujte se praktickými doporučeními, jak ustát zběsilý předvánoční shon.

 

Nákupní centra jsou již svátečně oděna a všude ve výlohách vidíme vánoční výzdobu. Vánoce se blíží a lidé začínají pokukovat po vhodných dárcích, kterými letos udělají radost svým nejbližším. Pro inspiraci nechodí jen do kamenných obchodů, ale čím dál častěji brouzdají po internetu. Rok od roku útraty Čechů na internetu strmě stoupají a internet tak zvětšuje svůj podíl na celkovém obratu maloobchodu. Podle srovnávače cen Heureka Češi loni na internetu utratili rekordních 96 miliard korun. To představuje meziroční nárůst o 19 % oproti roku 2015, kdy obrat e-commerce dosáhl 81 miliard. V předvánočním období nejenže zásadně roste počet objednávek, ale především jejich průměrná hodnota. U některých e-shopů může být výkyv tak výrazný, že během jediného kvartálu dosáhnou až 40 % ročních tržeb. A to už je pádný argument, proč se na Vánoce dobře připravit.

 

Nalaďte svůj e-shop na vánoční vlnu

Vánoční výzdoba se netýká jen kamenných obchodní center – sváteční kabát by měly obléci i virtuální prodejny. S pomocí grafika si pohrajte s vánočním designem a motivy a do sváteční podoby upravte nejen homepage, ale podstránky a podobu sociálních sítí. Pozměnit můžete tlačítka, barvy, přidat tematické fotky nebo si nechat vytvořit vlastní grafické ilustrace. Kreativě se meze nekladou. Důležité je, aby se zákazník cítil svátečně naladěn a příjemně se mu u vás nakupovalo.

 

Předzásobte sklad žádanými produkty

Zanalyzujte prodeje v loňské předvánoční sezóně a poučte se z chyb. Pracujte s loňskými prodejními statistikami a připravte si dostatečné zásoby nejprodávanějšího a nejlépe hodnoceného zboží. Na základě statistik lépe odhadnete zájem zákazníků o váš sortiment. Dobrá znalost aktuálních trendů a bestsellerů mezi vlastními výrobky jsou pro vyšší prodejnost zásadní. Následně je klíčové nepodcenit otázku dostatečných skladových zásob i možnosti jejich dodatečného doplnění. Průměrně počítejte s růstem počtu objednávek okolo 20 %.

 

Mějte v zásobě dostatek balicího materiálu, jako jsou krabice, papír a výplňový materiál. Velký výběr poštovních a zásilkových obalů najdete u největšího tuzemského prodejce obalových materiálů Paketo.cz. Většinu zboží drží trvale skladem, a tak máte poštovní krabice všech druhů a rozměrů neustále k dispozici, navíc s množstevními slevami. Ve sváteční sezóně můžete také na krabice vytvořit vlastní potisk a vytvořit si tak poštovní obaly na míru dle vlastních požadavků.

 

Myslete na nerozhodné

Nakupování vánočních dárků může zabrat poměrně dost času. Uživatelé tak ocení, když jim ho uspoříte. Zahrňte do nabídky vánoční balíčky na míru pro maminku, tatínka, děti nebo prarodiče a naservírujte jim nejprodávanější sortiment přímo před oči. Žebříček oblíbených a nejprodávanějších produktů, stejně jako artikly ve slevě, dokážou zlákat nerozhodné kupující, kteří tápou a nevědí si s výběrem vhodného vánočního překvapení rady.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?