Nevýhodný prodej pod tržní hodnotou je rizikem prodeje nemovitosti na vlastní pěst

Nevýhodný prodej pod tržní hodnotou je rizikem prodeje nemovitosti na vlastní pěst

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Zprvu se to může zdát banální. Zájem o byty je velký, najít tedy vhodného zájemce o koupi vaší nemovitosti by mělo být snadné. S prodejem je ale spojena řada rizik. Nikdo nechce byt či dům měsíce vystavovat na realitních serverech bez odezvy, ztrácet čas komunikací s nerozhodnými zájemci nebo čekat, až si kupující vyřeší hypotéku. Jak se důkladně připravit na prodej?

Rychlý prodej nemovitosti bez komplikací a prodlev je snem každého prodávajícího. Existují způsoby, jak nemovitost prodat rychle a efektivně tak, aby nápis „Na prodej“ časem nepřikryly pavučiny.

„Prodej nemovitosti je velkým krokem. Pečlivě si proto rozmyslete svůj postup a zvažte i aktuální stav trhu s nemovitostmi. Jsou ceny aktuálně vysoko, nebo je trh spíše v poklesu a bylo by lepší počkat, než ceny půjdou nahoru? Samozřejmě záleží i na jiných důvodech, které vás mohou vést k prodeji. Dejte si proto dostatečný čas na rozmyšlenou,“ radí Jakub Kindl, manažer rodinné realitní kanceláře Domov, která se specializuje na oblast Prahy a Berounska a na trhu působí více než 20 let. Už jste naplno rozhodnutí pro prodej? Nezbývá nic jiného, než sebe i nemovitost připravit.

Svěřte prodej do rukou jednoho experta

Vybírejte si renomované realitní experty s dlouhou tradicí na trhu a bohatým know-how, za které více než masivní reklama mluví pozitivní zkušenosti spokojených klientů. Odborníci také doporučují vsadit na exkluzivitu jednoho realitního partnera. „Častou chybou prodávajících bývá fakt, že se v rámci urychlení prodeje rozhodnou kontaktovat více realitních makléřů. Tím ovšem vzniká chaos a na inzertních portálech se objevuje několik velmi podobných inzerátů, což nevypadá věrohodně. Lepší variantou je svěřit prodej nemovitosti do výhradního zastoupení jedné kanceláři či makléři. V praxi mají totiž realitní kanceláře a samotní makléři vlastní portfolia klientů, kteří hledají nemovitost ke koupi. Nejdříve váš byt či dům nabídnou svým klientům a potom následuje vytváření profesionální prezentace a vkládání nabídky na inzertní servery,“ osvětluje princip Kindl.

Realitní kancelář Domov se specializuje na oblast Prahy a Berounska. Znalost dané lokality je obecně více než žádoucí. Jen místní realitní makléř dokáže potenciálním zájemcům o nemovitost odhalit veškerá negativa či pozitiva konkrétního místa, a lze tak vycházet z reálných zkušeností.

Home staging aneb estetika prodává

U mnoha zájemců hraje důležitou roli hraje to, zda si v inzerovaném bytě dokážou představit svůj vysněný domov. Uklizený, navoněný a přívětivě řešený interiér zaujme každého spíše než holobyt. Realitní společnosti už dnes nabízejí tzv. home staging, doplňkovou službu, která pomůže prodávanou realitu zatraktivnit. Povolaní interiéroví designéři dokážu i během jediného dne změnit dané prostory k nepoznání. To vše pomocí dostupných prostředků, jako jsou doplňky, obrazy, vonné svíčky a dekorace. Každý, kdo přijde na prohlídku, si tak bude připadat jako doma.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?