Prodejte svou nemovitost až o 10 % dráž

Prodejte svou nemovitost až o 10 % dráž

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Plánujete prodej nemovitosti? Někteří odborníci se shodují na tom, že na tento krok nyní není zcela vhodná doba. Nahoru šly nejen hypotéky, ale za poslední roky byl zaznamenán i výrazný nárůst cen nemovitostí, a to napříč celou Českou republikou. Mnozí kupci proto teď váhají a obecně na každou nemovitost připadá menší počet zájemců. Prodávající tak nemají nejlepší vyhlídky a někdo volí cestu zlevňování. To ale není nezbytně nutné. Nemovitost lze prodat i nad její tržní hodnotou. Jak?

Odpověď na tuto otázku nabízí realitní společnosti. Těm sice zaplatíte provizi za zprostředkování prodeje, vyberete-li ale solidní společnost, dostanete se na lepší cenu. Toto tvrzení potvrzuje i David Novotný ze společnosti Bohemian Estates, která se zabývá prodejem, správou a investicemi do nemovitostí. „Naše data ukazují, že v průměru prodáme nemovitost o 10,4 dráž, než je její tržní hodnota. Dovoluje nám to naše letité know-how, správně zvolené prodejní strategie a nástroje, které využíváme k propagaci a prezentaci nemovitostí,“ vysvětluje David Novotný.

Bohemian Estates na trhu funguje už od roku 2006 a od té doby nabízí drobným i velkým investorům řešení na klíč. Společnost je jedním z největších a nejzkušenějších správců nájemního bydlení v republice a zaměřuje se i na prodej nemovitostí. V této oblasti dovede klientům vydělat desítky až stovky tisíc korun navíc a ušetřit desítky hodiny ročně.

O 10 % víc…ale jak?

A jak může prodej s realitní společností být více ziskový? David Novotný uvádí, že klíče k úspěchu jsou celkem čtyři. „Extrémně důležité je zvolit správnou strategii. Prodej nemovitosti není jen o tom nafotit jednotlivé místnosti a vyvěsit je online. S kupci musíte komunikovat, musíte znát daný trh a musíte vědět, co je vlastně žádané. Prodejní strategie je velmi důležitá,“ dodává.

Na úspěšném a maximálně ziskovém prodeji se ale podepisuje i přístup do neveřejných cenových map pro danou lokalitu. Díky tomu dovede společnost určit, kde je minimální a maximální cenová hranice. Právě tato částka se při soukromém prodeji často pohybuje mimo toto rozmezí, a to způsobuje buď nezájem kupců nebo pravý opak, tedy velký zájem a nakonec prodání pod cenou.

Potenciální zájemce však musíte nejprve oslovit. A právě zde přichází na řadu profesionální prezentace nemovitosti. Inzerce, marketing, prohlídky. To vše je potřeba připravit precizně a s využitím profesionálních nástrojů. „Doba pokročila a kupci jsou zvyklí vybírat online. Nikdo už nespoléhá na osobní prohlídky, na ně většinou chodí zájemci, kteří jsou alespoň částečně rozhodnuti o koupi. Proto dbáme na prezentaci nemovitosti a zpřístupňujeme virtuální prohlídky.

Nakonec vám spolupráce s Bohemian Estates přinese i právní a administrativní pomoc. „S kupcem nebo s jeho zastupující realitní společností vše vykomunikujeme a vyřešíme i administrativu s úřady. Dovedeme i zvolit správný postup vedoucí k minimalizaci daňového zatížení. Naším cílem je, aby prodejce neměl žádné starosti a nemovitost prodal výhodněji, než kdyby byl na celý proces sám,“ uzavírá David Novotný za Bohemian Estates.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?