Za energie lze ušetřit až desítky tisíc korun ročně. Lidé však nevědí jak!

Za energie lze ušetřit až desítky tisíc korun ročně. Lidé však nevědí jak!

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

 

Platby za energie patří spolu s výdaji za bydlení k největší finanční zátěži rodinných rozpočtů. Na této položce přitom lze pomocí několika jednoduchých kroků ušetřit tisíce korun měsíčně. Statistiky ovšem ukazují, že Češi se o energetický trh nezajímají natolik, aby věděli jak. Podle nejnovějších průzkumů dosahuje energetická negramotnost ohromujících 95 %.

Konkurenční energetický trh

Neznalost dané problematiky tím nahrává i vzniku menších a alternativních dodavatelských společností, kterých v České republice najdeme několik desítek. Nové zákazníky lákají především na nízké ceny za energie. Ty by však neměly být jediným ukazatelem, který rozhodne o podpisu smlouvy. Stejně důležitý je i kvalitní a profesionální zákaznický přístup, který někteří menší dodavatelé nejsou schopni zajistit. „Energetický trh je v České republice velmi otevřený a konkurenční. Výsledkem toho ovšem nejsou jen samá pozitiva, jak by se dalo předpokládat. Odběratelé energií nezřídka narazí na společnosti, jejichž schopnost řešit případné problémy je prakticky nulová. Přestože jsem tedy toho názoru, že změnou dodavatele energií lze dosáhnout spokojenosti a úspory mohou být v řádech několika desítek tisíc korun, zákazníkům doporučuji obracet se na tradiční společnosti, které mají v Čechách jméno. U nich lze totiž dosáhnout obojího, férové ceny i profesionální zákaznické podpory,“ vyjadřuje se k problému Tomáš Hlaváček, obchodní ředitel Centropol.

Do změny dodavatele se Čechům nechce

Neschopnost ušetřit na energiích zároveň tkví i v tom, že Češi jsou ohledně změny dodavatele velmi konzervativní a přestupu se obávají. Tento proces je totiž dle nich spojen s množstvím byrokratických úkonů, do kterých se jim nechce pouštět. Nesprávně nastavené zálohy a nespokojenost se současným dodavatelem tak ani kolikrát nejsou dostatečnými důvody k přestupu. V dnešní době je přitom tento proces mnohem jednodušší, než tomu bývalo dříve a skoro vše potřebné za zákazníka vyřeší energetická společnost. „Ke změně dodavatele je zapotřebí prakticky jen plná moc a poslední vyúčtování. O zbytek se již postaráme my,“ uvádí Hlaváček.

Proč platit víc, než je nutné

Přestože je změna dodavatele energií zcela určitě nejdůležitějším předpokladem k nižším nákladům za energie, nejedná se o jediný způsob, jak lze ušetřit. „Zákazníkům jsme schopni poradit i nejrůznější triky, které vedou ke znatelnému snížení výdajů za energie. V našich zákaznických centrech na zájemce čeká ochotný tým profesionálů, který má nejrůznější fígle v malíčku. Kolikrát totiž stačí pořídit energeticky méně náročné spotřebiče, jejichž pořizovací cena je sice o něco vyšší, v budoucnu ale rodinnému rozpočtu podstatně odlehčí,“ říká Hlaváček. Ekonomický provoz domácnosti ale spočívá i v automatizaci některých každodenních činností, jako je zhasínání či vaření pod pokličkou.

„V současnosti zároveň pořádáme i putovní akci s názvem #Kilovník která má rozproudit debatu o hodnotě peněz. Poměrně vysoké procento Čechů totiž platí za energie víc, než je nutné. Každá úspora je přitom z dlouhodobého hlediska podstatná, peníze totiž opravdu nerostou na stromech,“ uzavírá Tomáš Hlaváček. Chcete-li se i vy dozvědět, jak je možné na energiích ušetřit, navštivte jedno ze zákaznických center Centropolu. Ty jsou v současnosti na šesti místech České republiky, a to v Hradci Králové, v Pardubicích, v Teplicích, v Ústí nad Labem, v Olomouci a v Českých Budějovicích. Společnost však do budoucna plánuje otevřít pobočky v každém českém kraji. Snaží se tak více přiblížit svým zákazníkům a osobně jim pomoci a poradit. K tomu slouží i zmiňovaný Kilovník, jehož trasu můžete sledovat na Facebooku společnosti.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?