Chcete výhodně prodat nemovitost? Nechoďte pod tržní cenu a přizvěte si k tomu nezávislého realitního experta

Chcete výhodně prodat nemovitost? Nechoďte pod tržní cenu a přizvěte si k tomu nezávislého realitního experta

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Určit prodejní cenu nemovitosti, abyste ji mohli prodat za co nejvyšší cenu, je velmi složité s ohledem na to, že do cenotvorby vstupuje celá řada faktorů a ceny se na realitním trhu neustále vyvíjejí. Experimenty se v tomto případě příliš nevyplácejí. Právě na kvalifikovaném odhadu ceny nejvíce záleží, jak rychle, výhodně a bezpečně svou nemovitost prodáte. Vybrat si realitního poradce se zprvu může zdát jako banální mezikrok, ve skutečnosti je to však zásadní předpoklad pro úspěšný prodej.

Přestože na trhu s realitními službami působí celá řada společností, vybrat si realitního odborníka není v Česku vůbec lehké. V současnosti neexistuje žádná legislativa, která by regulovala makléřskou činnost. Jde o živnost volnou, k jejímuž vykonávání nepotřebujete žádné vzdělání ani zkušenosti z oboru. Může ji provozovat doslova kdokoli. Na druhou stranu, pustit se do cenotvorby svépomocí také není ideální řešení. Laické pravidlo nadsadit cenu vysoko a počkat, jak se bude poptávka vyvíjet, není v tomto byznysu zrovna nejšťastnější. Kupující jsou velmi vnímaví a budete vypadat jako amatéři, pokud budete muset jít s cenou opakovaně dolů. Je potřeba hned na začátku celé transakce nacenit nemovitost profesionálně s ohledem na všechna cenotvorná kritéria, a být schopen si stanovenou cenu obhájit.

Zvučné jméno není zárukou kvality

I když makléřská činnost značně utrpěla tím, že se v oboru pohybují fušéři a podvodníci, stále ještě existují profesionální společnosti, které vám budou při prodeji nemovitosti spolehlivými partnery. Vybírejte si renomované společnosti s dlouhou tradicí na trhu a bohatým know-how, za které více než masivní reklama mluví pozitivní zkušenosti spokojených klientů. Zvučné jméno často neznamená záruku kvalitního servisu, zvláště ve světě franšízového podnikání, kde se leccos schová za důvěryhodné jméno světoznámé značky. Pokud jste dostali doporučení na konkrétní společnost, prověřte důkladně reference a projděte si také obchodní rejstřík nebo výroční zprávy, abyste zjistili, jak daná společnost hospodaří. Nestyďte se zeptat, co za poslední dobu daný makléř zobchodoval, jaké má zkušenosti. V dnešní době je vše snadno dohledatelné na pár kliků, můžete tak předejít případným potížím.

Vsaďte na exkluzivitu realitního experta

Řada prodávajících ve snaze zajistit nezávislý poradenský servis osloví více realitních kanceláří. Před tímto postupem ale varuje David Novotný, majitel a jednatel nezávislé realitní společnosti Bohemian Estates International. „V případě, že si vyberete dvě nebo tři realitní kanceláře, hrozí, že nebudou této zakázce ochotni věnovat svůj čas a peníze. Důvod je prostý – vidina provize je totiž v tomto případě značně nejistá,“ vysvětluje Novotný. Profesionální realitní servis je základem celého procesu prodeje nemovitosti. Záleží právě na tomto rozhodnutí, jak rychle, výhodně a bezpečně celý prodej dopadne. „Je třeba si uvědomit, že práce realitního agenta je motivována provizí ze zprostředkované transakce, a je tudíž v jeho zájmu prodat nemovitost co nejrychleji. Prodej reality není radno uspěchat, což je často v přímém rozporu se zájmy makléře, který se naopak nechce zdržovat a chce rychle vydělat na provizích. Případy neseriózního jednání s makléři bohužel nejsou výjimkou, spíše naprosto běžnou rutinou.“ Určitě se též podívejte na hodnocení kanceláře na google, apod., i to Vám da jistý obrázek o fungování dané společnosti.

Každý, kdo zvažuje prodej nemovitosti, by měl vyhledat nezávislého odborníka s mnohaletými, všestrannými zkušenostmi. Zajímejte se také o to, kdo v kanceláři pracuje. Jsou to jen makléři, kteří pak při samotném obchodu shánějí nezbytné odborníky externě, nebo se jedná o tým specializovaných expertů, který spolupracuje s právníky, techniky, fotografy a designéry? I to by mělo ovlivnit vaše rozhodování.

 

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?