Digitalizace obchodu s nemovitostmi šetří čas zájemcům o byty

Digitalizace obchodu s nemovitostmi šetří čas zájemcům o byty

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Osobní prohlídky nemovitosti jsou jednou z nejzásadnějších fází koupě nemovitosti. Dochází na nich k pověstnému lámání chleba – představit si to můžeme jako poslední díl skládanky, který kupující potřebuje pro své konečné rozhodnutí. Čím dál častěji se ale díky digitalizaci obchodu s nemovitostmi uspíšené pandemií daří významně šetřit čas a s nemovitostí se blíže seznámit pohodlně z mobilu odkudkoli. Tento trend komentuje Jakub Kindl, spolumajitel rodinné realitní kanceláře Domov Reality.

Význam osobní prohlídky je neoddiskutovatelný. Osobní prohlídka představuje klíčový okamžik, během kterého můžete odhalit důležité nedostatky či věci, které by vám později mohly začít vadit. Prohlídku jako takovou nic nenahradí a všem potenciálním zájemcům o koupi doporučujeme se na ni důkladně připravit.

Díky koronaviru se ale uspíšila digitalizace obchodu s nemovitostmi, která dovede významně ušetřit čas všem zájemcům tím, že mohou chodit na prohlídky jen takových nemovitostí, které připadají v úvahu a o něž mají vážný zájem. Velmi často se totiž stává, že nemovitost z vypsaného inzerátu působí jako ideální objekt a zájemci se pro více informací vypravují právě osobně na prohlídku. Vezmeme-li v potaz, jak dlouho výběr správné nemovitosti trvá a kolik prohlídek v průměru zájemce absolvuje, je to enormní a především neefektivní časová zátěž.

„Digitalizace obchodu s nemovitostmi neznamená, že se tím ruší význam osobních prohlídek a vše se přenáší do virtuálního prostředí. Můžete však čím dál více informací o vybraném objektu zjistit a zhlédnout online. Na osobní prohlídku se můžete vydat až v momentě, kdy máte dostatek informací a víte, že váš zájem o koupi je skutečně vážný. V praxi celý koloběh může vypadat tak, že si nemovitost vyhledáte na mobilu, zkontrolujete potřebné údaje v katastru nemovitostí a na mapách si prohlédnete formou videa samotný objekt i jeho bezprostřední okolí. Prodejci čím dál častěji využívají i interaktivní formáty prohlídek, například plánek místností v 3D nebo plastické vizualizace budoucí stavby. Spoustu času pomůže také ušetřit stažení a pečlivé prostudování smluvních náležitostí na dálku a v předstihu,“ vysvětluje Jakub Kindl, spolumajitel rodinné realitní kanceláře Domov Reality, která se zaměřuje na nákup, prodej i správu nemovitostí v Praze, Berouně a středních Čechách.

Digitalizace pomůže ušetřit čas zejména v rané fázi, kdy se propojují prodávající s kupujícími, ale také v pozdější fázi, kdy už dochází k realizaci samotné transakce a řeší se řada dílčích administrativních a právních úkonů. Výhodou digitalizace některých částí celého procesu nákupu a prodeje nemovitosti, které se až donedávna odehrávaly výhradně osobně, je i to, že může nemovitost v odlehlých lokalitách zpřístupnit zájemcům z dalekého kraje, kteří by jinak vážili cestu na prohlídku nebo by raději dali přednost nemovitostem v bližším okolí.

 

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?