Jak udržet krok s konkurencí? Mnohdy pouze úsilí nestačí

Jak udržet krok s konkurencí? Mnohdy pouze úsilí nestačí

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Přicházíte na trh se zcela novou službou nebo zbožím? Gratulujeme, právě jste si zajistili obrovskou konkurenční výhodu. Ne každé podnikatelské prostředí však takovou výhodou disponuje a dříve či později se konkurence objeví i v případě jedinečných projektů. Jak se na tento hospodářský souboj připravit, aby podnikání neutrpělo vážné následky?

Velké procento začínajících podnikatelů neklade na svou konkurenci příliš velký důraz. Je to dáno zpravidla silným přesvědčením, že právě oni produkt či službu dokážou zákazníkovi prodat lépe a zajistit si tak i větší příjmy. Na této myšlence samozřejmě není nic špatného, pokud ovšem podnikatel dokáže své vize naplnit a v konkurenčním boji obstát.

Odlišení od konkurence je klíčové

Vstupujete-li na trh, kde již konkurenti existují, bude pro vás odlišení stěžejní. Od počátku tak klaďte velký důraz na kvalitu svých produktů či služeb a upřednostněte ji také před nabízenou kvantitou. Vždy můžete sortiment rozšířit dle poptávky, ale svou pošpiněnou reputaci vlivem prodeje nekvalitního zboží napravíte velmi těžko. Další oblastí, které byste se měli hlouběji věnovat, je design. Ten totiž poskytuje největší škálu možností, jak se od konkurence odlišit – stejný produkt nabízený v jiném, propracovanějším, důmyslnějším a líbivějším obalu dokáže přilákat velké procento zákazníků a stejně tak nepředimenzované, zato vhodně a viditelně umístěné logo zajistí stabilní zakotvení v podvědomí spotřebitelů.

Vsaďte na osobní přístup

Ať už prodáváte v kamenné prodejně nebo přes internet, vždy byste se svými zákazníky měli udržovat vřelý osobní kontakt. Toho se totiž od velkých korporací jen tak nedočkají a každé odlišné chování tak pro ně bude novým podnětem. Zaměstnáváte-li prodejce, dejte si záležet s jejich výběrem při pohovorech, neboť schopnost komunikace s klientem a samotné chování pracovníka vůči zákazníkovi bude vaším hlavním prodejním nástrojem. Nabízíte-li své zboží online, pak se zaměřte převážně na emailovou komunikaci, ve které dobře funguje přímé oslovení jménem obesílané osoby, a zapomínat byste rozhodně neměli také na reakce na sociálních sítích. Eliminace negativních příspěvků od uživatelů přitom není na místě, vždy je lepší s klientem konflikt aktivně řešit a nabídnout jiné řešení či kompenzaci. Zpětná vazba vám tak bude nástrojem pro možné zlepšení a zároveň ukázkou pro další potenciální klienty, že jsou pro vás postřehy zákazníků důležité.

Když vlastní síly nestačí

Někdy je však v boji s konkurencí nutné zajít ještě dál, což může ve výsledku znamenat mnohem vyšší provozní náklady. Jste-li navíc na trhu krátce, pak možná vlastní zdroje k financování nepostačí. Ani v takovém případě však není nutné věšet podnikání na hřebík, řešení představuje podnikatelská půjčka od Ferratum Business. Tato divize přední evropské finanční společnosti Ferratum Group, která je spolehlivým poskytovatelem podnikatelských úvěrů s dlouholetou tradicí, umožňuje získat půjčku až do výše 1,3 milionu Kč bez zástavy během jediného dne a to vše bez zdlouhavých administrativních procesů a docházení na pobočku. O úvěr si tak můžete zažádat z pohodlí domova prostřednictvím online formuláře, jehož vyplnění vám nezabere více jak 5 minut.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?