Plánujete prodej nemovitosti? Přečtěte si tipy, jak ji co nejlépe připravit k prezentaci

Plánujete prodej nemovitosti? Přečtěte si tipy, jak ji co nejlépe připravit k prezentaci

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Proces prodeje nemovitosti se může zdát jednoduchý. Teoreticky totiž stačí jen stanovit prodejní cenu, nemovitost nabídnout, vybrat kupce a vyinkasovat peníze. V praxi ovšem může dojít k celé řadě problémů, které mohou prodej výrazně zpomalit. Stěžejní je tak nejen know-how této problematiky, ale zároveň i příprava nemovitosti k prezentaci tak, aby se co nejdříve našel kupec nabízející odpovídající finanční obnos. Jak na to?

Prezentace online

V dnešní době drtivá většina zájemců o nemovitost používá k vyhledávání nejrůznější realitní servery a k rozhodnutí o tom, zda se konkrétní kupec o nemovitost bude či nebude zajímat, často dochází ještě předtím, než vůbec dojde ke komunikaci s prodejcem. Proto je nutné věnovat zvýšenou pozornost tomu, jak budete nemovitost prezentovat online. Důležitý je nejen popis nemovitosti, ale i kvalitní fotografie a výbornou odezvu mají i videoprohlídky, které zájemcům dovolí udělat si představu o rozmístění jednotlivých místností. „Profesionální prezentace nemovitosti je jedním z klíčových aspektů výhodného obchodu. Proto pro naše klienty vždy zajišťujeme kvalitně zpracované fotografie a videoprohlídky, abychom v záplavě ostatních inzerovaných nemovitostí dokázali zaujmout. Zároveň se nespoléháme jen na klasickou inzerci, ale nemovitosti nabízíme například i na sociálních sítích či využíváme venkovních ploch,“ říká Jakub Kindl, manažer rodinné realitní společnosti Domov, která se specializuje na oblast Prahy a Berounska.

Home staging

Ovšem předtím, než k jakémukoli fotografování vůbec dojde, je třeba nemovitost jako takovou připravit. Většina lidí se však obává vysokých nákladů na opravy, a tak se kromě úklidu do žádných příprav nepouští, což má však ve výsledku negativní vliv na rychlost a efektivitu celé transakce. „Výrazné investice do interiéru či exteriéru po majitelích v žádném případě nepožadujeme. Je však pár věcí, na které je vhodné se zaměřit a téměř nic nestojí, celý proces však významně urychlí a v nejlepším případě i zapříčiní zvýšení tržní hodnoty nemovitosti,“ přibližuje Kindl přípravu nemovitosti na prodej. Tento proces se nazývá home staging a jako samostatná služba vznikl již v 70. letech 20. století ve Spojených státech amerických. Nyní ho však jakou součást svých služeb nabízí solidní realitní kanceláře ale i developerské společnosti či soukromí vlastníci, kteří mají v plánu nemovitost prodat na vlastní pěst.

V čem home staging spočívá?

Jak již bylo zmíněno, home staging nespočívá v žádných nákladných a rozsáhlých úpravách interiéru. Jeho cílem je totiž odprezentovat nemovitost tak, aby oslovila co nejširší okruh zájemců. Často je tak třeba se zaměřit na prosvětlení místnosti, uspořádání nábytku či na odstranění negativních elementů, které by zájemcům stěžovaly představu bydlení v dané nemovitosti. „Při přípravě nemovitosti na prodej klademe většinou důraz na odklizení osobních předmětů majitele a jiných  nashromážděných a nepotřebných věcí, jako jsou například staré časopisy, nehezký nábytek, posilovací stroje či hromady knih. Pokud je to alespoň trochu možné, vyplatí se zároveň interiér vymalovat na bílo. To dodá pocit čistého a světlého bytu,“ vysvětluje Jakub Kindl. Stručně řečeno, cílem home stagingu je to, aby byla nemovitost neutrální a přitažlivá, například jako hotelový pokoj.

Pomoc realitní kanceláře s home stagingem

Pomineme-li možná rizika prodeje nemovitosti na vlastní pěst, pomoc realitní kanceláře oceníte právě i při home stagingu. Aby byl totiž co nejefektivnější, je nutné podívat se na prodávanou nemovitost s co nejvyšší mírou objektivity. „Nejen při focení, ale i při osobních prohlídkách jsou častým problémem nejrůznější plakáty, rodinné fotografie, vzpomínkové předměty či dekorace, které jsou pro majitele nemovitosti naprostou samozřejmostí. Jsou součástí jejich domova. To je ovšem kámen úrazu, protože právě tyto drobnosti mohou na potenciální kupce působit negativně. Proto je dobré využít služeb realitního makléře, který na tyto drobnosti může upozornit, jelikož je naprosto objektivní a vidí i to, čeho si ostatní lidé na první pohled kolikrát nevšimnou,“ uzavírá Jakub Kindl za realitní kancelář Domov.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?