Jak na podporu prodeje v kamenných obchodech

Jak na podporu prodeje v kamenných obchodech

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Přestože si to mnozí z vás ještě nepřipouští, doba vánočního šílenství a nakupování ve velkém je za rohem. Připravit se tak musí nejen e-shopy, ale i kamenné prodejny, které co nevidět budou čelit útoku dychtivých nákupčích. Existují nějaké způsoby, jak podpořit prodej přímo na místě?

Kvalifikovaný personál

Obchod bez kvalifikovaného a přátelského personálu s obchodním duchem jako by ani nebyl. Jsou to právě zaměstnanci, s kým se zákazníci radí, koho se ptají a od koho očekávají znalosti o nabízených produktech. Volbu personálu byste tedy měli pečlivě zvážit a rozhodně na jeho ohodnocení nešetřit.

Pověst

Tak jako velké řetězce získávají zákazníky díky online recenzím, provozovatelé lokálních podniků musí počítat s tím, že názor druhých hraje prim. Vždy mějte na paměti, že zákazníci si mezi sebou své zkušenosti z nákupu u vás předají. A to jak špatné, tak dobré. Na prvním místě tedy musíte vždy férový a osobitý přístup ke klientům. Je důležité naslouchat jejich potřebám a umět zodpovědět všechny otázky o produktech. Nákupem pro vás vztah se zákazníkem nekončí, naopak. Měli byste být k dispozici i poté. To, že v okolí není konkurence, neznamená, že místní obyvatelé využijí vašich služeb i příště. Obzvláště, kdy je s dobou online e-shopů vše tak jednoduché.

Speciální nabídky

Ve chvíli, kdy zákazník zamíří k vám na prodejnu, ještě stále nemáte vyhráno. Účinné jsou nabídky 2+1 zdarma či další varianty slev. Pro to, abyste však přesvědčili zákazníka o kvalitě produktu, je třeba jim tu kvalitu dokázat. Se stále větší oblibou se v kamenných prodejnách setkávají podlahové a pultové displeje, které slouží k zviditelnění zboží a další propagaci. Je možné je nechat vyrobit na zakázku s designem podle vašeho přání či si můžete nechat poradit od odborníků, jaká varianta je pro vaše podnikání nejvhodnější. V tom je naprostou jedničkou na českém trhu výrobce POP a POS materiálů Paketo.one. „Díky konstrukci z kartonu a lepenky jsou lehké, a přesto s dostatečnou nosností i na těžší výrobky. Celoplošný plnobarevný potisk ve fotografické kvalitě je samozřejmostí a zvyšuje tak atraktivnost. Displeje jsou v naprosté většině dodávány v plochém stavu, avšak na místě jsou lehce sestavitelné. Po upotřebení jsou stoprocentně recyklovatelné,“ upřesňuje vedoucí  marketingu Paketo.one.

Rychlá reakce na poptávku

Přestože neustále slýcháme, že je třeba býti originální, občas se originalita nevyplatí tolik jako reakce na poptávku místních. Je důležité neustále sledovat konkurenci a měnit svou nabídku a cenu podle ostatních. Až když získáte to privilegium, že vás zákazníci budou vyhledávat jako první, je možné se tolik neohlížet na to, co a za kolik prodávají ostatní podnikatelé v regionu. Do té doby je však dobré být přizpůsobivý a umět si přiznat, které nápady za něco stojí a které nikoliv.

Nezapomínejte také, že zákazníkům je důležité naslouchat. Nejen, že tím získáte přehled o jejich tužbách a přáních, ale také bude jasné, že máte zájem o to, abyste tato přání splnili.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?