Jak při prodeji nemovitosti vybrat solidní realitní kancelář?

Jak při prodeji nemovitosti vybrat solidní realitní kancelář?

vloženo do: INSPIRACE | 0
facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

Přestože se v příštím roce očekává mírné oživení realitního trhu, nákupní proces se během let natolik proměnil, že čím dál více roste počet prodávajících, kteří se obrací na realitní kanceláře. Díky zkušenostem realitních makléřů lze výrazně zkrátit dobu prodeje a zároveň navýšit prodejní cenu. Jak ale při výběru realitní kanceláře nešlápnout vedle? O tom, na co si je při výběru potřeba dá pozor, se rozpovídal Jan Kindl z realitní společnosti Domov.

Reference bývalých klientů

Nic vám neřekne víc než reference někoho, kdo s vybranou realitní kanceláří v minulosti již spolupracoval. „Jakmile si vytipujete realitní kancelář, je dobré si ji tzv. proklepnout. Podívejte na reference nejen na webových stránkách společnosti, ale také na reference zveřejněných například na Google nebo na Firmy.cz. Nejlepší je samozřejmě poptat se po známých a zjistit, zda s touto kanceláří někdo nemá zkušenosti. Nezapomínejte také na to, že v rámci spolupráce budete jednat s jedním makléřem. Z toho důvodu je dobré zjistit si reference i na konkrétní osobu,“ říká Jan Kindl z Domov Reality.

Znalost lokality

V České republice funguje několik dobře známých realitních kanceláří, které mají své pobočky napříč celou republikou. Vhodnější je ale volit lokální realitní společnosti, které se specializují na daný region. „Toto funguje asi stejně jako v každém oboru. Buď si můžete najmout odborníka, který zná od všeho trochu. Nebo můžete spolupracovat s někým, kdo má sice užší záběr, ale o to hlubší znalosti daného oboru. V případě realitní kanceláře tedy lokality. Když si zvolíte lokální realitní kancelář, budete mít jistotu, že daní makléři jsou seznámeni se specifikacemi lokality, místních poměrů, občanské vybavenosti apod.“ dodává Kindl.

Marketingové kanály a strategie

Nákupní proces nemovitostí v dnešní době z velké části probíhá online. A realitní kanceláře tomu musí přizpůsobit svůj marketing. Než tedy podepíšete smlouvu o realitním zprostředkování, ptejte se na to, kde bude vaše nemovitost propagována a jakým způsobem. „Dříve to fungovalo tak, že jste viděli ne úplně podrobně napsaný inzerát, maximálně jednu fotku a podle toho jste se rozhodovali, jestli stojí za to nemovitost vůbec vidět. Dnes je důležité co nejvíce informací potenciálním kupcům poskytnout online. Inzeráty musí být dobře zpracované a je potřeba je zviditelnit. My se snažíme nemovitosti co nejlépe nafotit, případně natočit. Děláme virtuální prohlídky a nemovitosti inzerujeme na našich stránkách, na sociálních sítích a přes placenou reklamu. Výhodou realitních kanceláří je samozřejmě i to, že mají k dispozici svou interní databázi zájemců a těm mohou nemovitost ukázat jako prvním, což podstatně zrychluje celý prodej. Cílíte totiž na někoho, o kom víte, že má zájem o koupi,“ vysvětluje Jan Kindl.

Právní poradenství

Při prodeji nemovitosti jde o vysoké částky, ve hře jsou miliony. Proto vybírejte takovou realitní kancelář, která má pro klienty k dispozici právní oddělení. Jedině tak budete mít jistotu, že budou všechny smlouvy právně správně a vaše peníze budou v bezpečí. „Právní poradenství je při obchodu s nemovitostmi velmi důležité. Realitní kancelář by tak měla mít své firemní právníky, kteří mají na starosti smlouvy, řešení možných sporů mezi prodávajícím a kupujícím a další právní aspekty, které transakci provázejí,“ uzavírá Jan Kindl z Domov Reality.

facebooktwittergoogle_pluspinterestlinkedinmail

A co vy na to?